لینکدین چیست ؟ جامع ترین راهنمای استفاده از لینکدین 💙
![لینکدین چیست؟ مانیفای](https://monify.ir/wp-content/uploads/2023/09/linkedin.webp)
لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی است که به منظور ارتباط و تبادل اطلاعات حرفهای و کاری بین افراد و شرکتها ساخته شده است. این شبکه به ویژه برای ارتباطات حرفهای، جستجوی کار، استخدام، تبلیغ خدمات و محصولات، انتشار مطالب تخصصی و ایجاد رابطه با افراد و شرکتهای مشابه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. در لینکدین، کاربران میتوانند پروفایل شخصی حرفهای خود را ایجاد کرده و اطلاعات مربوط به تجربیات شغلی، تحصیلات، مهارتها، تواناییها و سابقهی کاری خود را به اشتراک بگذارند.
همچنین، این شبکه به کارفرمایان امکان معرفی و استخدام کارکنان مناسب را میدهد و افراد را قادر میسازد تا با شرکتها و افراد دیگر در حوزههای مشابه در ارتباط باشند. لینکدین یک ابزار مهم برای توسعه حرفهای و شبکهسازی در دنیای کسب و کار است و به عنوان یک پلتفرم مهم برای رشد و موفقیت شغلی افراد و شرکتها به شمار میرود.
آموزش لینکدین
دنیای لینکدین دنیای پیچیده ای نیست و اگر مدتی با این شبکه اجتماعی کار کنید تمام ساز و کار آن دستتان میآید. اما در ادامه تمامی بخشهای لینکدین را با هم مرور میکنیم. یکی از بهترین بخش های لینکدین، استخدام و کاریابی آن است که بسیار پرکاربرد است.
![](https://monify.ir/wp-content/uploads/2023/09/linkedin-course-1.webp)
بخش Home
اولین قسمتی که با هم بررسی میکنیم هدر لینکدین است. در قسمت هدر لینکدین بخش های نظیر سرچ، خانه، نتورک، بخش jobs، پیام ها و notification های مربوط به اکانت وجود دارد.
در بخش home تمامی پست هایی که توسط دوستان شما به اشتراک گذاشته میشود یا توسط دوستان و کانکشن های شما لایک میشود یا آن ها نظری مینویسند، در این بخش برای شما نمایش داده میشود. تقریبا مهم ترین بخش فضای لینکدین همین بخش خانه است که تمامی پست ها را میتوانید ببینید و با کانکشن های خودتان تعامل داشته باشید.
همچنین اگر میخواهید پستی را منتشر کنید از این بخش میتوانید این کار را انجام دهید.
![](https://monify.ir/wp-content/uploads/2023/09/linkedin-home.webp)
بخش Network
بخش بعدی بخش نتورک نام دارد. این بخش به شما کمک میکند بتوانید افرادی که میخواهید در حوزه کاری شما فعالیت میکنند را بشناسید و با آن ها کانکت شوید. همینطور که از اسم این بخش مشخص است، در این بخش هوش مصنوعی لینکدین به شما افرادی که تمایل دارید با آن ها کانکت شوید را به شما معرفی میکند.
همچنین افرادی که به شما درخواست کانکشن داده اند را میتوانید در این بخش قبول یا رد کنید. کامیونیتی ساختن در لینکدین یکی از جذاب ترین بخش های این شبکه اجتماعی است.
![](https://monify.ir/wp-content/uploads/2023/09/linkedin-networks.webp)
بخش jobs
شاید جذاب ترین بخش لینکدین بخش jobs است که برای پیدا کردن شغل فوق العاده است. در فضای بین المللی بسیاری از افراد هنگامی که میخواهند شخصی را استخدام کنند در بخش jobs لینکدین درخواست میدهند و کسانی که هم که دنبال شغل هستند در این بخش جستجو میکنند. اما متاسفانه چون کشور ایران در لینکدین تحریم است، شرکت های ایرانی نمیتوانند درخواستی ثبت کنند یا حتی اگر بتوانند در قسمت لوکیشن جهانی ثبت میکنند که پیدا کردنشان سخت است. شما میتوانید در لینکدین رزومه شخصی بسازید و آن رزومه را برای شغل های مورد نظرتان ارسال کنید که اصطلاحا به این فرآیند در لینکدین apply میگویند. برخی از درخواست های شغلی اصطلاحا easy apply دارند و میتوانید در خود لینکدین رزومه ارسال کنید اما برخی از آن ها در سایت مقصد باید رزومه خود را ثبت کنید و فرم پر کنید. ما در دوره آموزشی لینکدین به شما آموزش میدهیم که چگونه به بهترین نحو ممکن در لینکدین اپلای کنید و درآمد دلاری داشته باشید.
![](https://monify.ir/wp-content/uploads/2023/09/linkedin-jobs.webp)
بخش messaging
در این بخش شما میتوانید به افرادی که میخواهید پیام ارسال کنید یا پیام هایی که دارید را مطالعه کنید. در کل سعی داشته باشید که در فضای لینکدین تعامل خوبی داشته باشید. این تعامل شامل پیام دادن، کامنت، لایک و سایر موارد است. به افرادی که در حوزه کاری خودتان هستند یا کسانی که مدیر مارکتینگ یا مدیر منابع انسانی هستند پیام دهید و با آن ها در ارتباط باشید.
بخش notification
در این بهش تمامی اعلان هایی که برای شما است را نشان میدهد. شما میتوانید در بخش jobs برای بخش مورد نظرتان Alert تعریف کنید که در صورتی که آگهی جدیدی که مد نظر شما است در لیندکین ثبت شد، برای شما اعلانی ارسال شود. تمامی این اعلان ها در این بخش نمایش داده میشود و همچنین اگر کسی پست های شما را لایک کند یا برای شما کامنتی بنویسد در این بخش میتوانید آن ها را مشاهده کنید. یک نکته جذاب دیگر که در این بخش وجود دارد این است که لینکدین به شما نشان میدهد که چه میزان در سرچ های هفتگی پروفایل شما توسط کاربران دیده شده است.
![](https://monify.ir/wp-content/uploads/2023/09/linkedin-notifications.webp)
بخش Profile
گزینه بعدی بخش پروفایل است و شما میتوانید تنظیمات پروفایل خود را در این بخش انجام دهید. تنظیماتی مانند setting & privacy یا حتی مدیریت پیج های بیزینسی و پست های شما… همچنین از این بخش میتوانید وارد پروفایل لینکدین خودتان شوید.
اکانت پریمیوم لینکدین
لینکدین پریمیوم یک خدمات مشترکی (اشتراکی) در لینکدین است که به کاربران امکانات اضافی نسبت به پلتفرم رایگان لینکدین را ارائه میدهد. این خدمت به کاربران امکاناتی مانند دسترسی به اطلاعاتی در مورد افرادی که پروفایل شما را مشاهده کردهاند، ارسال نامحدود پیامها به استخدامکنندگان، و دسترسی به محتواها و رویدادهای اختصاصی لینکدین را فراهم میکند. لینکدین پریمیوم در چندین سطح (یا پلن) مختلف به نامهای تجاری، حرفهای، فروش، و استخدام در دسترس است، هر کدام با ویژگیها و امکانات مخصوص به خود. این اشتراکها به افراد کمک میکنند تا به بهترین شکل از ابزارهای لینکدین برای ارتقاء حرفهای و تجاری خود استفاده کنند.
ثبت نام در لینکدین
برای ساخت اکانت لینکدین ابتدا وارد وبسایت اصلی Linkedin میشویم. در وبسایت اصلی لینکدین شما میتوانید وارد حساب کاربریتان شوید یا در لینکدین ثبت نام کنید و یک حساب کاربری جدید بسازید. اگر میخواهید حساب جدیدی در لینکدین بسازید، روی گزینه New to Linkedin? Join now کلیک کنید.
![](https://monify.ir/wp-content/uploads/2023/09/linkedin-sign-up.webp)
بعد از این که روی این گزینه کلیک کردید، پنجره ای برای شما باز میشود. در این پنجره باید ایمیل و رمز عبوری برای اکانت خود تعریف کنید و گزینه agree & join را بزنید.
بعد از این که این گزینه را پشت سر گذاشتید، باید نام و نام خانوادگی اکانت خود را نیز وارد نمایید.
![](https://monify.ir/wp-content/uploads/2023/09/linkedin-join.webp)
بعد از این مرحله شماره موبایلی از شما میخواهد که خوشبختانه نام ایران هم در کشورها دیده میشود. دقت داشته باشید که که شماره موبایلی که وارد میکنید کد تاییدی به آن ارسال میشود که باید آن را وارد نمایید پس شماره موبایلی وارد کنید که به آن دسترسی دارید.
لینکدین مارکتینگ
بازاریابی در لینکدین به فرآیند تبلیغ و ارتقاء فرد یا کسبوکار در این پلتفرم حرفهای اجتماعی اشاره دارد. در واقع، لینکدین مارکتینگ به استفاده از این شبکه برای ارتباط با مخاطبان هدف و جذب توجه آنها به پروفایل شما یا کسبوکار شما میپردازد. این فرآیند به منظور اهداف مختلفی میتواند مورد استفاده قرار گیرد، از جمله:
- ایجاد آگاهی از برند: بازاریابی در لینکدین میتواند به شما کمک کند تا برند خود را بنا کنید و به افراد بیشتری نشان دهید که کسبوکار شما چه مزایایی دارد.
- اشتراک محتوا برای جذب ترافیک: شما میتوانید محتواهای مرتبط خود را در لینکدین به اشتراک بگذارید تا ترافیک به وبسایت یا وبلاگ کسبوکارتان را افزایش دهید و بیشترین بهره را از محتوای خود ببرید.
- برقراری ارتباطات تجاری: لینکدین به شما اجازه میدهد که ارتباطات تجاری جدیدی بسازید و همچنین ارتباطات تجاری موجود را تقویت کنید. این میتواند شامل برقراری ارتباط با مشتریان، همکاران حرفهای، یا افراد دیگر مشتاق به ارتباط با شما باشد.
لینکدین مارکتینگ به شما امکان میدهد به صورت مستقل یا از طریق ابزارها و ویژگیهای لینکدین مانند تبلیغات لینکدین، به راحتی به مخاطبان مختلفی دسترسی پیدا کنید و کسبوکار خود را ارتقا دهید.
استخدام در لینکدین
قطعا شما هم اگر فضای لینکدین را تجربه کرده باشید و گشت و گذاری در فضای این شبکه اجتماعی زده باشید، مشاهده کردید که در عکس پروفایل برخی از افراد دو کلمه hiring و open to work دیده میشود. را کلمه “hiring” به معنای استخدام کردن یا جذب کردن کارمندان یا نیروهای کاری به یک سازمان یا شرکت اشاره دارد. در لینکدین (LinkedIn) نیز میتوانید به دنبال نیروهای کاری بگردید و افراد مناسبی را برای جذب به سازمان یا شرکت خود پیدا کنید. لیندکیدن یک شبکه اجتماعی حرفهای است که به افراد و کسبوکارها کمک میکند تا با یکدیگر در ارتباط باشند، اطلاعات حرفهای را به اشتراک بگذارند و فرصتهای شغلی را پیدا کنند یا اعلام کنند. از طریق لیندکیدن میتوانید به جستجوی افراد با مهارتها و تجربیات مورد نیاز برای استخدام در سازمان خود بپردازید و با آنها در تماس باشید تا مصاحبه کاری برگزار کنید و در نهایت آنها را استخدام کنید.
![](https://monify.ir/wp-content/uploads/2023/09/linkedin-apply.webp)
جستجوی افراد در لینکدین
یکی از نکات مثبت لینکدین، توانایی فوق العاده در جستجوی افراد است! به طوری که شما اگر در ایران گرافیک دیزاینر هستید، میتوانید مدیران مارکتینگ یا مدیران منابع انسانی شرکت های بزرگ دنیا مثل اپل یا مایکروسافت رو پیدا کنید و برای آن ها پیام ارسال کنید! این یک فرصت بی نظیره که اگر بلد باشید چگونه باید پست بگذارید یا چگونه فعالیت داشته باشید یا حتی چگونه به افراد بزرگ پیام دهید، یک برد بزرگ برای شما است!
open to work در لینکدین
یکی از نکاتی که در لینکدین وجود دارد، مشاهده open to work در پروفایل بعضی از کاربران است. این لیبل در پروفایل افراد به این معنی است که افراد با گذاشتن این عبارت در عکس پروفایلشان، به مدیران و یا کارمندان منابع انسانی اعلام میکنند که میخواهند کار جدیدی را تجربه کنند و میخواهند که در شرکتی استخدام شوند.
دیدگاهتان را بنویسید